woensdag 12 juni 2013

Soms wou ik dat ik een vogel was



Soms wou ik dat ik een vogel was
Een vogel heeft geen zorgen
Vliegen frank en fier en vrij in ‘t blauw 
Niet denken aan de dag van morgen

Maar hier loop ik over de aarde
Het pad in duisternis en nevelen gehuld
Wat vind ik wel en niet van waarde?
Welke dromen wil ik zien vervuld?

Soms wou ik dat ik een vogel was
Geen zorgen voor de dag van morgen
Hoog vliegend over land en zee
Niet hoeven piekeren, zonder zorgen

Maar hier loop ik op de grond
Tralies en muren blokkeren het doodlopend pad
Als ik nu maar een and’re weg vond
Zonniger en vrijer dan dit duistere pad

Soms wou ik dat ik een vogel was
Vliegend zo hoog en zo vrij
Van waar ik wezen wou naar waar ik wil
Naar wat zal zijn van dat wat was

Soms wou ik dat ik een vogel was
Verlangend kijk ik omhoog
Naar vleugels, blauw en regenboog
Soms wou ik dat ik een vogel was

Geen opmerkingen:

Een reactie posten