woensdag 20 februari 2013

Aan de koffie in een klein restaurant


Zittend in een klein restaurant
Met een kopje koffie bij de hand
Kijk ik door de grote ruiten
Naar de drukke wereld buiten

Gelede bussen tjokvol met student
Racen razend richting trein
Omdat zij in het weekend
Graag thuis bij ouders willen zijn

Ik zie de kruising met het stoplicht
Dat is ook een leuk gezicht
Het licht verspringt van groen naar geel
Foeterende automobilisten zijn er veel

Licht van geel naar rood plopt
Een truck met oplegger stopt
Met grote letters op zijn zijkant
Staat de tekst "Flora Holland"

Aan de koffie in een klein restaurant
Ben ik helemaal happy want,
Kijk ik fluitend door de ruiten
Naar de haastige mensen buiten

In een klein restaurantje aan de koffie
Vrije vrijdag in mijn relaxte kloffie
Kijk ik naar buiten o zo blij
Want daar trekt de werkende wereld
Aan mijn vogelvrije oog voorbij

2 opmerkingen: